اکانت های بازی PS4

آموزش نحوه استفاده از اکانت های بازی های ps4

اکانت های بازی PS4

آموزش نحوه استفاده از اکانت های بازی های ps4

آموزش نحوه استفاده از اکانت های بازی های ps4

  • ۰
  • ۰

آجیل چیست؟ چه چیز آجیل‌ها را اینقدر محبوب کرده است؟ در این نوشته به پاسخ به این سوالات پرداخته و کمی نیز به فواید آجیل‌ها اشاره می‌کنیم.

آجیل در حقیقت به مخلوطی از میوه خشک شده برخی گیاهان گفته می‌شود که بنا بر سلایق افراد به صورت انفرادی یا در ترکیب با سایر اقلام مصرف می‌شود. این ترکیب مقوی، در حقیقت مغز و دانه خشک‌شده برخی گیاهان‌ هستند که از طعم بی‌نظیری برخوردار می‌باشند. آجیل‎ها به دلیل طعم بی‌نظیرشان طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. البته این تنها دلیل شهرت آجیل‎ها نیست. این دانه‌های کوچک حاوی مواد مغذی زیادی هستند که عملکرد سالم بدن در گرو وجود آن‌هاست. شما می توانید برای خرید آجیل درجه یک به سایت هفت مغز مراجعه کنید.

باکمی تسامح می‌توان گفت آجیل ها، مانند یک مولتی ویتامین A-Z هستند. از ویتامین A گرفته تا روی که علامت اختصاری آن Z است. در ایران آجیل‌ها از محبوبیتی دوچندان برخوردارند. زیرا نه‌تنها به دلیل خواص بی‌نظیرشان شناخته‌شده‌اند، بلکه جای پای خود را در مراسم آیینی آنان محکم کرده‌اند. از شب یلدا تا چهارشنبه سوری و عید نوروز آجیل حضور پررنگی دارد. البته ترکیب این آجیل‌ها با هم متفاوت است. به این صورت که آجیل شب یلدا و آجیل چهارشنبه سوری شیرین هستند؛ و آجیل عیدنوروز نیز معمولا شور می‌باشد. تزیین آجیل و هدیه آن به خانواده تازه عروسان در شب یلدا از دیگر آیین‌های جشن یلدا است. حتی آجیل بین آیین‌های مذهبی آنان نیز جا دارد. نذر آجیل مشکل گشا نمونه کاربرد مذهبی آجیل است. برخی معتقدند آجیل مشکل گشا ریشه در آجیل شب یلدا دارد.

آجیل جزو کدام گروه غذایی است؟
شاید سوال کنید که گروه مواد غذایی آجیل چیست؟ آجیل جزو گروه غذایی گوشت، حبوبات، مغزها و تخم مرغ طبقه‌بندی می‌شود. انواع مواد این گروه عبارتند از گوشت های قرمز، گوشت های سفید، تخم مرغ، حبوبات و مغزها یی مانند گردو، بادام، فندق، پسته و انواع تخمه می‌باشد.

مواد مغذی مهم این گروه عبارت از پروتئین، آهن، روی و بعضی از انواع ویتامین های گروه B است.

واحد اندازه‌گیری هر واحد از این گروه برابر است با ۶۰ گرم گوشت لخم پخته یا دو عدد تخم مرغ یا یک لیوان حبوبات پخته یا یک لیوان انواع مغزها شامل گردو، فندق، بادام، پسته و تخمه.

مقدار مصرف برای افراد بزرگسال و سالم، مصرف روزانه ۲ تا ۳ واحد از این گروه توصیه می‌شود. این گروه برای رشد، خون‌سازی و سلامت دستگاه عصبی لازم است.

انواع آجیل‌ها مانند گردو، فندق، بادام و پسته،میان وعده هایی مناسب برای تامین پروتئین، انرژی و برخی از مواد مغذی مانند آهن هستند. بهتر است آجیل‌ها به شکل خام استفاده شوند و در صورت استفاده از نوع بو داده، به شکل کم نمک مصرف گردند. (۱)

خواص آجیل چیست؟ آشنایی با فواید خشکبار
آجیل‌ها خواص بی‌شمار و البته بی‌نظیری دارند. همه آن‌ها به دلیل محتوای چربی‌های خوبشان برای سلامت قلب مفید هستند. آجیل‎ها غنی از آنتی اکسیدان‌های مختلف هستند که به پیشگیری از سرطان‎ها کمک می‌کنند. ویتامین‌های موجود در آن‌ها تاثیر مثبتی بر عملکرد ارگان‌های بدن دارد.

لیست انواع آجیل و خشکبار
آجیل‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها بسیار شناخته شده‌تر و پرکاربردتر هستند. برخی نیز در بین ایرانیان چندان شناخته شده نیستند. گردو، بادام، پسته، فندق، بادام هندی و بادام زمینی آجیل‌های شناخته شده‌ای برای ما به حساب می‌آیند. در برابر آن‌ها آجیل‎هایی مانند آجیل برزیلی، ماکادامیا، پیکان (گردوی آمریکایی)، چلغوز یا همان دانه درخت کاج (Pine Nut) و … برای ایرانیان کمتر شناخته شده هستند. دراین‌جا توضیحات مختصری درباره هرکدام از آجیل‌ها می‌آوریم تا خواننده را با برخی از ویژگی‌ها و فواید آن‌ها آشنا نماییم.

بادام؛ خواص بسیار مهم بادام درختی
بادام، یکی از مغزدانه های مفید آجیل می باشد. بیش از ۹۰۰ هزار تن بادام به ارزش تقریبی بیش از ۴ میلیارد دلار در سراسر جهان تولید می‌شود. آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده بادام است. درحقیقت آمریکا حدود ۸۰ درصد تولید بادام جهان را به خود اختصاص داده است.

درحالی‌که هرساله این محصول طرفداران بیشتری پیدا می‌کند، مصرف آن به هزاران سال پیش بازمی‌گردد. گونه‌های مختلف درخت بادام بومی خاورمیانه و جنوب آسیا هستند. بادام یک درخت بلند با گل‌های سفید و صورتی است. درخت بادام در هوای گرم و خشک رشد می‌کند و به همین دلیل در سرتاسر منطقه مدیترانه گسترش‌یافته است.

در نوشته‌های عبری ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد تا متون جدیدتر ترکیه و رم به بادام اشاره‌شده است. در کتاب مقدس نیز سمبل امید است.

آشنایی با ویژگی هایی انواع بادام
در ایران فارس، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان جنوبی، یزد، کرمانشاه، آذربایجان غربی، قزوین و لرستان مهمترین استان‌های تولیدکننده بادام هستند. بسیاری از بادام‌های موجود در آجیل فروشی ها آمریکایی هستند. البته اگر فروشنده صادق بوده و بادام چینی را به جای بادام آمریکایی به فروش نرساند. قیمت بادام ایرانی بسته به کیفیت آن و محدودیت های تجاری و قیمت ارز بسیار بیشتر از بادام آمریکایی است.

جلوگیری از بیماری‌ها و حملات قلبی، حفاظت از عملکرد و سلامتی مغز و حفظ سلامت پوست از خواص بادام است. کمک به کنترل قند خون و جلوگیری از دیابت و کمک به کاهش وزن از دیگر خواص آن می‌باشد. افزایش جذب مواد مغذی، سلامت گوارش، مبارزه با سرطان، التهاب، حفظ سلامت دندان و استخوان نیز از فواید بادام است.

برای آشنایی بیشتر با خواص بادام، خواص بادام، از کنترل وزن تا سلامت قلب را بخوانید.

بادام هندی؛ بهترین دانه مغذی برای پیشگیری از سرطان
نمی‌توانیم بپرسیم آجیل چیست؟ ولی نامی از بادام‌هندی به میان نیاوریم. نخستین بار بادام‌هندی در برزیل کشت‌شده است. ساکنان پرتغالی آنجا آن را با خود به قسمت‌هایی از هندوستان بردند. این آجیل از هندوستان به جنوب شرق آسیا راه یافت. سپس راه خود را به آمریکا و آفریقا باز کرد.

درخت بادام هندی، در حال حاضر به‌طور گسترده‌ای در مناطق استوایی جهان به‌ویژه قسمت‌هایی از هند، نیجریه، ویتنام، ساحل آج و اندونزی کشت می‌شود. نام انگلیسی این آجیل Cashew است. این نام برگرفته از کلمه‌ای پرتغالی برای درخت میوه Caju به معنی آجیل خودرو می‌باشد.

بادام هندی بومی کجاست؟
میوه درخت کاجو سیبی‌شکل بوده و طعم تند و پوست نازکی دارد. این میوه معمولاً پس از چیدن خورده نمی‌شود. در برخی نقاط جهان نظیر برزیل و مناطقی در آفریقا، این میوه به‌عنوان خوراکی شفابخش به‌حساب می‌آید. ساکنان آنجا از آن به‌عنوان نوعی درمان طبیعی مانند مبارزه با باکتری‌ها استفاده می‌کنند.

بادام‌هندی طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و سرشار از مواد مغذی است. این آجیل در ایران کشت نمی‌شود و وارداتی به‌حساب می‌آید.

خاصیت های منحصر به فرد بادام هندی
مبارزه با بیماری‌های قلبی، کمک به پیشگیری از سنگ صفرا و کمک به کاهش یا حفظ وزن از خواص آن است. فواید دیگر بادام هندی کمک به حفظ سلامت استخوان، پیشگیری از سرطان کولون، سرطان پروستات و سرطان کبد است. بهبود عملکرد مغز، کاهش خطر ابتلا به دیابت، پیشگیری از سردردهای میگرنی و کمک به حفظ سلامت پوست نیز از فواید بادام هندی به‌حساب می‌آیند. برای آشنایی بیشتر با خواص بادام‌هندی، خواص بادام هندی، کمک به پیشگیری از سرطان و دیابت را بخوانید.

فندق؛ خواص فندق در طب سنتی
حداقل ۲۳۰۰ سال از پرورش فندق در منطقه دریای سیاه ترکیه می‌گذرد. امروزه ترکیه بزرگ‌ترین تولیدکننده فندق در جهان است. فندق در شمال غرب اقیانوس آرام در کشور آمریکا و بسیاری دیگر از نقاط جهان پرورش داده می‌شود. تقاضا برای این آجیل خوشمزه به‌طور روزافزونی در حال افزایش است.

از فندق در دوران باستان به‌عنوان دارو و به‌منظور افزایش نیرو استفاده می‌شد. در دست‌نوشته‌های چینی مربوط به ۲۸۳۸ پیش از میلاد این موضوع ذکرشده است.

این آجیل در اواسط زمستان شکوفه می‌دهد. جوانه‌های فندق تا خردادماه به همان صورت باقی مانده و سپس میوه فندق شروع به شکل گرفتن می‌کند. فندق در طول ماه‌های تابستان به‌طور کامل می‌رسد و از رنگ سبز به رنگ فندقی درمی‌آید. معمولاً فندق در اواخر تابستان یا اوایل پاییز پس از آن‌که بر روی زمین افتاد برداشت می‌شود.

آشنایی با فواید فندق
این محصول در ایران در استان‌های گیلان، گلستان، قزوین، مازندران، قم و زنجان کشت می‌شود. استان گیلان با تولید ۸۵ درصد فندق ایران در رتبه نخست قرار دارد.

از خواص فندق بهبود سلامت قلب، کمک به کنترل دیابت، تقویت مغز و کمک به پیشگیری از سرطان می‌باشد. مبارزه با چاقی و کمک به پوست و موی سالم نیز از فواید فندق است.

برای آشنایی بیشتر با خواص فندق، ۷ خاصیت فندق، آجیلی برای سلامت قلب و رشد مغز را بخوانید.

بادام‌زمینی یا همان بادام‌کوهی
پسته شام، نام دیگر این آجیل بوده و احتمالاً به پرو یا برزیل در آمریکای جنوبی بازمی‌گردد. این آجیل هم‌خانواده لوبیا و نخود است، بااین‌حال لقب آجیل اول آمریکا را به خود اختصاص داده است.

آیا بادام زمینی آجیل به حساب می‌آید؟ بادام زمینی بسیاری از خواص آجیل را در خود دارد و به همین دلیل جای خود را بین آجیل‌ها باز کرده است. بیش از شصت‌وپنج درصد مصرف آجیل در آمریکا از آن بادام‌زمینی است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیش از نیمی از بادام زمینی تولیدشده در این کشور تبدیل به کره بادام زمینی می‌شود.

مرکز اصلی کشت بادام زمینی در ایران شهرستان آستانه‌اشرفیه واقع در استان گیلان و پس‌ازآن دشت مغان واقع در استان اردبیل است. این آجیل سرشار از پروتئین بوده و مانند بسیاری دیگر از آجیل‌ها فاقد کلسترول می‌باشد. قیمت بادام زمینی چندان بالا نیست و می‌تواند به‌عنوان جایگزینی مناسب برای اسنک‌های مضر استفاده شود.

فواید بادام زمینی برای کودکان
این آجیل منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا-۶، فیبر رژیمی، پروتئین، پتاسیم، کلسیم، آهن، ویتامین B6 و منیزیم می‌باشد. توجه داشته باشید که مصرف زیاد امگا-۶ دارای مضراتی برای بدن است. بنابراین در مصرف این آجیل باید تعادل را رعایت نمود.

پسته؛ پرخاصیت ترین دانه آجیلی
اگر از کسی بپرسید آجیل چیست احتمالا اولین مثال ایشان پسته خواهد بود. برای هزاران سال است که درخت پسته در خاورمیانه پرورش داده می‌شود. پسته خوراکی لذیذی برای مردم این منطقه به حساب می‌آید. در ایران، استان کرمان پرچم‌دار تولید پسته است. طعم خوب و ترکیب رضایت‌بخش چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین، پسته را به یکی از بهترین آجیل ها تبدیل کرده است. انواع مهم پسته، پسته اکبری، پسته احمد آقایی، پسته کله‌قوچی و پسته فندقی هستند. در ایران نوع اکبری از دیگر انواع آن معروف‌تر است. این نوع پسته از انواع دیگر آن به دلیل شکل ظاهری‌اش گران‌تر می‌باشد. سایز پسته با انس سنجیده می‌شود. برای به دست آوردن انس پسته ابتدا ۱۴۲ گرم پسته را وزن کرده و پس از شمردن آن‌ها عدد حاصل را به ۵ تقسیم می‌کنند. هر عددی که به دست آمد اونس پسته می‌باشد. ناگفته پیداست هرچه اونس پسته کوچک‌تر باشد سایز آن بزرگ‌تر بوده و قیمت آن نیز بیشتر است. شما می توانید برای خرید پسته به سایت هفت مغز مراجعه کنید.

سلامت قلب، کنترل وزن، سلامت چشم، بهبود عملکرد جنسی و کنترل دیابت از فواید پسته به‌حساب می‌آید.

برای آشنایی بیشتر با خواص پسته، پسته سبب کاهش کلسترول بد و بهبود سلامت قلب می‌شود را بخوانید.

گردو، بهترین خوراکی برای تقویت ذهن
گردو یکی از پرمصرف‌ترین آجیل‌های موجود در ایران به‌حساب می‌آید. خواص گردو از آغاز تاریخ نوشتاری شناخته‌شده است. پرورش آن نیز به یونانیان باستان بازمی‌گردد. در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گردو چین، ایران و آمریکا می‌باشند. این آجیل در بسیاری از نقاط ایران پرورش داده می‌شود ولی بیشترین بازدهی آن در ارتفاعات شهرستان بافت، دامنه‌های البرز، خراسان، آذربایجان و دامنه‌های زاگرس است. این آجیل پس از رسیدن و خارج شدن از پوسته بیرونی مصرف می‌شود.

کمک به مبارزه با افسردگی، بهبود سلامت مغز، حفظ حافظه و بهبود سلامت قلب از خواص گردو است. همچنین کمک به پیشگیری از سرطان، مؤثر در کاهش وزن، بهبود بهداشت باروری و کمک به رشد و نمو از فواید دیگر گردو می‌باشد. بهترین راه برای افزایش امگا-۳ کودکان مصرف گردو به عنوان میان وعده توسط آن‌ها است. برای آشنایی بیشتر با خواص گردو، خواص گردو از سلامت قلب تا بهداشت روان را بخوانید.

این مقاله برگزیده و ترجمه‌ای از سایت Dr. Axe می‌باشد.

ما در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با آجیل و انواع آن قرار داده‌ایم. شما می‌توانید برای خرید آنلاین آجیل به سایت هفت مغز مراجعه کنید.

 

منبع : http://haftmaghz.limoblog.ir/

  • ۰۰/۰۱/۰۶
  • محسن نبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی