اکانت های بازی PS4

آموزش نحوه استفاده از اکانت های بازی های ps4

اکانت های بازی PS4

آموزش نحوه استفاده از اکانت های بازی های ps4

آموزش نحوه استفاده از اکانت های بازی های ps4

  • ۰
  • ۰

پلی استایرن چیست؟

قیمت مواد پلی استایرن: پلی استایرن یا PS یکی پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن است که به چندین نوع مختلف تولید می شود و کاربرد فراوانی در صنایع یا حتی مصارف خانگی دارد. همانطور که می دانید، پلیمر های مختلف در صنایع مختلف و گاها در مصارف خانگی نیز کاربرد ها و استفاده های فراوان دارند و کار های ما را بسیار ساده کرده اند و تاثیر زیادی نیز روی تولید محصولات مختلف داشته اند.

اولین بار، پلی استایرن، توسط ادوارد سایمون در سال 1839 کشف شد و نکته جالب این است که خودش نمی دانست چه ماده با ارزشی کشف کرده است. تهیه تجاری مونومر استایرن و پلیمریزاسیون آن به سال 1934 بر می گردد که کمپانی “داو” توانست استایرن را از فرآورده های نفتی سنتز نماید و سپس آن را پلیمریزه کند. در همان زمان، مشابه به این فرایند مراحل تکمیلی خود را در آلمان غربی می گذراند.

تجربیات به دست آمده از این محصول در زمان جنگ جهانی دوم باعث شد تا در سال‌های بعد از جنگ،  قیمت پلی استایرن  به عنوان یک عایق الکتریسیته گران شناخته نشود، بلکه به عنوان یک پلاستیک گرمانرم، ارزان و با خواص خوب معرفی شود. با گذر زمان و با انتشار تئوری‌های مختلف (از جمله تئوری هرمان اشتاودینگر در سال ۱۹۲۲ در مورد پلیمر)، در نهایت شرکت BASF در ابتدای سال ۱۹۵۰ یک فرایند دو مرحله‌ای برای تولید فوم پلی استایرن را انجام داد.

در این فرایند مرحله اول شامل تهیه دانه‌های حاوی توزیع یکنواخت عامل پف زا توسط روش پلیمریزاسیون سوسپانسیونی مونومر استایرن بوده که در مرحله دوم این ماده در داخل یک قالب فرایند می‌گردد. سهولت تولید محصول به هر شکل و اندازه از مزایای این روش بوده که باعث توسعه آن شد. این ماده اولین بار در سال ۱۹۵۰ تولید گردید.

مونومر استایرن، همچنین در تولید پلاستیک آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)و در تولید پلیمر های مهندسی و فوق مهندسی نقش بسیار مهمی دارد. در ادامه مقاله قیمت مواد پلی استایرن در سایت فروش محصولات پلیمری ایران کایسا به برسی ساختار شیمیایی پلی استایرن، انواع آن، کاربرد های پلی استایرن، حلال های پلی استایرن و خرید آنلاین PS می پردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

ساختار شیمیایی پلی استایرن چیست؟

از نظر شیمیایی پلی استایرن (Poly Styrene) یک هیدروکربن طویل زنجیر است که در آن مراکز متغیر کربنی به گروه های فنیل  (نامی که به بنزن داده می شود) متصلند. فرمول شیمیایی پلی استایرن n(C8H8) می باشد؛ این ماده حاوی عناصر شیمیایی کربنی و هیدروژنی می باشد.

ویژگی ‌های ماده توسط جذب کوتاه مدت وان در والسی بین زنجیر های پلیمری تعیین می ‌شود. از آنجایی که مولکول ‌ها هیدروکربن‌‌ های بلند-زنجیری هستند که از هزاران اتم تشکیل می ‌شوند، نیروی کششی کلی بین مولکول ‌ها بزرگ می ‌باشد. هنگام حرارت دادن (یا به سرعت بدشکل شدن به علت ترکیب با ویژگی های ویسکوالاستیک viscoelastic و عایق حرارتی) زنجیره ‌ها سازگاری بیشتری بدست آورده و از کنار یکدیگر سر می‌خورند.

این سستی بین مولکولی (در مقابل قدرت بالای بین مولکولی به علت استقامت هیدروکربنی) حالت انعطاف ‌پذیری و کشسانی به این ماده می‌دهد. قابلیت سیستم برای بدشکل شدن آن در دمای بالاتر از دمای تبدیل شیشه ‌ای اش، به Polystyrene (و به‌طورکلی پلیمرهای نرمش پذیر در مقابل حرارت) این امکان را می‌ دهد تا هنگام حرارت دادن به راحتی نرم شده و به شکل‌ های گوناگون درآید.

پلی استایرنانواع پلی استایرن
پلی استایرن های به چهار دسته مهم عمده تقسیم بندی می شود:

1: پلی استاین های معمولی GPPS) General Purpose Poly Styrene)
پلی استایرن معمولی که به نام  GPPSنیز شناخته می شود؛ کاربرد خاصی در تولید ساندویچ پانل ها ندارد و بیشتر جنبه مصارف عمومی را دارد و مورد استفاده بیشتر مردم می باشد. همچنین باید دارای خواص نظیر مقاومت خوب در برابر حرارت، قدرت ضربه پذیری مناسب و سیالیت خوبی در هنگام فرایند باشد. این پلی استایرنها خواص دی الکتریکی و استحکام بالایی دارند به همین دلیل در مصارف الکتریکی کاربرد بالایی دارند. نام تجاری این محصول در بازار ایران کریستال می‌باشد.

این نوع از پلیمر بیشتر در تولید ظروف مصرفی مثل بشقاب، لیوان و فنجان یا کالا های مصرفی با مقاومت بالا مثل قوطی ها، ظروف یک بار مصرف، وسایل الکترونیکی، بدنه ساعت، تلویزیون یا وسایل دیگر از آن استفاده می شود.

2: پلی استایرن مقاوم HIPS) High Impact Poly Styrene)
پلی استایرن مقاوم را به نام اختصاری HIPS  در برابر ضربه مقاوم است و به همین دلیل در ساخت ظروف و بدنه لوازم خانگی کاربرد دارد. نام تجاری این اده در بازار ایران هایمپک می باشد. پلی استایرن معمولی تا حدودی شکننده است، هر چند می‌توان با افزودن برخی ویژگی‌  های موادی همچون پلی بوتادین، به محصولی با عملکرد مطلوب دست یافت. این مواد به دلیل تاثیر نیرو های بین مولکولی، در حالت طبیعی نمی‌توانند با هم مخلوط گردد. اگرچه افزودن پلی بوتادین در طول فرآیند پلیمریزاسیون، باعث ایجاد پیوندهای شیمیایی آن با پلی استایرن و تولید یک کوپلیمر می‌گردد. بدین ترتیب پلی بوتادین در ترکیب نهایی جای می‌گیرد که به تولید پلی استایرن مقاوم می‌ انجامد.

HIPS به دلیل اینکه مقاوم است؛ در خانه سازی، ساخت ظروف، بدونه لوازم خانگی و پوشش ها استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت پلی استایرن مقاوم با کارشناسان ایران کایسا تماس حاصل فرمایید.

3: پلی استایرن انبساطی EPS) Expanded Poly Styrene)
پلی استایرن های انبساطی که با نام EPS نیز شناخته می شود، نوعی پلیمر سفید است که در تولید، به آن عامل فوم کننده اضافه می شود و باعث می شود که ویژگی های خاص خودش را داشته باشد. در ایران این پلیمر را یونولیت می نامیم که بعید می دانم تا به حال اسمش را نشنیده باشید. این نوع از پلی استایرن ها بسیار سبک هستند و رسانایی گرمایی پایین، مقاومت بالا در برابر فشرگی و توانایی بالا در جذب ضربه، آن را به ماده ایده آل برای بسته بندی و عایق بندی در صنایع مختلف تبدیل نموده است. قیمت پلی استایرن انبساطی eps با توجه به ویژگی ها آن مناسب است.

4: پلی استایرن اکسترود شده XPS) Extruded Poly Styrene)
پلی استاین های اکسترود شده نیز آخرین نوع از پلیمر استایرن هستند که به شکل یک ماده اسفنجی متراکم و به صورت یک محصول جامد و غیر قابل تراکم تولید می شود. از این نوع از PS ها برای تولید محدوده وسیعی از محصولات، از مصالح تا ظروف نگهداری استفاده می شود. XPS ها در ساخت انواع ساندویچ پانل سردخانه ای و دیگر مدل های ساندویچ پنل نیز کاربرد دارند.


قیمت مواد پلی استایرن
محصولات پلی استایرن یکی از پرکاربرد ترین محصولات پلیمری در جهان هستند و در کشور ایران نیز از آنها بسیار استفاده می شود. اگر شما یک تولیدی دارید و قصد خرید پلی استایرن را برای تولیدات کارخانه خود دارید، می توانید با خیالی راحت نسبت به قیمت پلی استایرن آن را  را در وب سایت ایران کایسا خریداری نمایید.

 

کاربرد های انواع مختلف پلی استایرن
GPPS:

رادیو
تلویزیون
بدنه ساعت
اسباب بازی
لوازم ورزشی
وسایل الکترونیکی
ظروف یک بار مصرف
فریزر ها و وسایل خانگی
عایق برودتی در بدنه یخچال ها
HIPS:
اسباب بازی
لوازم ورزشی
عایق های برودتی
فریزر ها و وسایل خانگی
EPS:
عایق برودتی در سردخانه‌ها و یخچالهای صنعتی.
برای تولید بلوک‌های پلاستوفوم سقفی به منظور استفاده به عنوان عایق صوتی و حرارتی در ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف.
 ساخت انواع فوم‌های بسته‌بندی و انواع یخدان و ترموس.
از این نوع فوم ها برای ساخت انواع فوم های بسته بندی و ظروف یکبار مصرف برای نگهداری غذا استفاده می‌شود.
XPS:
جهت عایق کاری کف ساختمان می توان از این نوع از فوم های پلی استایرن استفاده کرد.
عایق کاری سقف و دیوار های ساختمانی مسکونی
مکان های صنعتی مانند مرغداری و سقف سوله ها
حلال های پلی استایرن
همانطور که می دانید همه پلیمر ها در گرما از بین می روند و همچنین هر کدام، حلال های مخصوص خود را دارند. حلال های پلی استایرن عبارت اند از:

بنزن – هیدروکربن های آلیفاتیک کلر شده – متیل اتیل کتون – اتیل استات

پلی استایرنفرایند تولید پلی استایرن
پلی استایرن‌ها، پلاستیک هایی هستند که در ساخت آن‌ها، از منومر استایرن استفاده شده باشد. معروفترین پلاستیک ها از این خانواده، پلی استایرن اصلاح شده ایمپکت پلی استایرن، استایرن آکریلونیتریل (SAN) و آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) است.

بطور کلی ، پلیمریزاسیون زنجیری به واکنش ترکیب مولکول‌های منومر با یکدیگر و تشکیل مولکول‌های بزرگ پلیمری گفته می‌شود. در این روش ، تغییر در ترکیب عنصری بوجود نمی‌آید و در روند پلیمریزاسیون ، به هیچ وجه ، محصول جانبی بدست نمی‌آید. واکنش پلیمریزاسیون زنجیری ، برای ترکیباتی که دارای یک و یا چند بند سیر نشده می‌باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ویژگی های پلی استایرن

  • سبکی
  • اجرای در سقف به سرعت و سهولت
  • پایدار در مقابل زلزله
  • صرف جویی در گچ و خاک
  • صرفه جویی در آهن آلات
  • ضربه پذیری
  • حمل و نقل سریع و آسان
  • کاهش 15 تن وزن در هر 100 متر مربع
  • سرعت زیاد در اجرا و کاهش هزینه های دستمزد
  • صرفه جویی در تیر های بتنی
     

خرید آنلاین و قیمت پلی استایرن با بهترین کیفیت در ایران کایسا
اگر شما یک تولیدی دارید و به پلیمر Polystyrene برای تولید محصولات خود نیاز دارید و قصد خرید ارزان قیمت و بدون واسطه آن را دارید؛ می توانید خرید و قیمت پلی استایرن یا هر نوع پلیمر مهندسی یا فوق مهندسی شده را از فروشگاه پلیمر ایران کایسا خریداری کنید. خرید شما در ایران کایسا بدون واسطه و سریع انجام می گیرد و شما می توانید با خیال راحت از صرفه جویی در قیمت و زمان خرید خود را انجام دهید. کارشناسان گروه کایسا با توجه به دانش و تجربه کاری خود، بهترین محصولات را برای شما در نظر می گیرند و کیفیت آنها تضمینی است. شما همچنین می توانید در صورت ابهام یا وجود مشکل نیز از مشاوره رایگان ایران کایسا استفاده کنید و ما به شما کمک خواهیم کرد تا مشکل خود را برطرف کنید. در مقاله قیمت مواد پلی استایرن در سایت فروش محصولات پلیمری ایران کایسا به برسی ساختار شیمیایی، خرید پلی استایرن، انواع آن، کاربرد های پلی استایرن، حلال های پلی استایرن و خرید آنلاین PS پرداختیم.

سوالات متداول

پلی استایرن چیست؟
پلی استایرن یا PS یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن است.

انواع پلی استایرن چیست؟
این ماده به چندین نوع مانند پلی استایرن معمولی، مقاوم، انبساطی و اکسترود شده تقسیم می شود.

پلی استایرن چگونه تولید می شود؟
این ماده، پلاستیکی است که در ساخت آن ها ازمنومر استایرن استفاده می شود.

منبع: پیج پلی استایرن PS ایران کایسا - irankaisa.com

  • ۰۰/۰۱/۲۱
  • محسن نبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی